Metafizik Resim Sanat Akımı 1917, Sanatçıları ve Eserleri
Metafizik Resim Sanatı
1917’de İtalya’da Giorgio de Chirico ve Carlo Carrâ tarafından geliştirilen Metafizik Resim çarpıtılmış perspektifleri, yapay ışığı ve garip imgeleriyle tanınır. Genellikle insan bedeni yerine terzi mankenlerini ve heykelleri kullanmış olan Metafizik ressamlar nesneleri beklenmedik bağlamlara yerleştirerek düşsel, büyülü bir atmosfer oluşturmayı amaçladılar. Bu açıdan Gerçeküstücülükle pek çok ortak özelliği varsa da, katı kompozisyon kurallarına ve mimari değerlere gösterdiği önemle Gerçeküstücülükten ayrılır.
Metafizik resim sanatı, gerçeküstü ve mistik öğeler içeren, düşündürücü ve anlamlı resimler üretmeyi hedefler. Bu akımın resimlerinde, insan figürleri, yapılar ve nesneler, gerçeküstü bir şekilde bir arada gösterilir. Örneğin, bir resimde, gerçek dünyada bulunmayan yapılar ve figürler, açıklaması zor ve anlamı belirsiz şekillerde gösterilebilir.
Metafizik resim sanatı, Giorgio de Chirico’nun İtalya’da büyük bir etkisi olmuştur ve daha sonra diğer ülkelerde de popüler hale gelmiştir. Bu akımın resimleri, insanları düşünmeye ve anlam arama işlemine teşvik eder ve bu nedenle, sanatçıların ve seyircilerin ilgisini çeker.
Metafizik Resim Akımı Sanatçıları
Carlo Carra, Giorgio de Chirico, Paul Delvaux bu sanat akımının en bilindik sanatçılarındandır.